Tässä blogin käytössä on opiskelua ajatellen hyvää se, että yhden opiskelijan tuotokset ovat niin haluttaessa yhdessä paikassa. Toisaalta kaikki voivat niin haluttaessa käyttää yhteistä blogia. Blogeihin pääsee helposti ja nopeasti käsiksi ja kaikki hengen tuotteet jäävät muistiin.

Yleisesti ajatellen blogeja on niin jumalattomasti että kiinnostavat hukkuvat tarjonnan runsauteen. Verkko on tasa-arvoinen julkaisuväline eli helmiä on tarjolla sioillekin ja päinvastoin. Roskaa joutuu raivaamaan tieltään välillä enemmän, välillä vähemmän kun yrittää löytää arvokkaita tiedonjyväsiä. - Luultavasti hyvä oivallukseni (jos sellaisen saisin) on jo kirjoitettu verkkoon, mutta sitä on vaikea löytää.

Tiedonhakutaito korostuu. Pitää osata suhtautua kriittisesti löydöksiin ja pitää osata varmistaa lähteen luotettavuus, jos tietoa aikoo levittää. Mistä pirusta sitten tiedän mikä lähde on luotettava, jos asia itsessään on täysin vieras? Pitääkö asia varmistaa lähteen laatijalta? Ja mitä se auttaa, laatija voi väittää olevansa alan guru. - Minähän voin periaatteessa kirjoitta nettiin mitä potaskaa hyvänsä. Kun joku hyväuskoinen kysyy minulta tietojen luotettavuutta vakuutan tietojen perustuvan alan tutkimuksiin. Jaksaako moni tutkia asiaa pitemmälle? Tämä on ajatusleikkiä, mutta sittenkin... Tähän haluaisin lukijalta kommentteja.

Kun omaa opetustani mietin, voisin kerätä palautetehtävien vastaukset blogeihin samoin kuin me nyt teemme täällä. Se laajentaisi opiskelijoiden näkemystä verkon käytöstä. Vastaukset voi kerätä tietysti muutenkin niinkuin nyt teen. Mutta opiskelijat näkevät verkkoa käytettävän uudella tavalla opiskelussa.